کسب و کارهای نوین


کوپن تخفیف 50 درصدی

+ ۷۵راز برای شروع یک کسب و کار - گام هفتم

مناسب ترین گزینه را بیابید.
مهمترین نکته ای که صاحبان کسب و کارهای کوچک می توانند انجام دهند، این است  که دریابند چه نوعی از مشتری، آنها را در رسیدن به هدفشان یاری می کند و اینکه چه کسانی از نظر استراتژیک برای آنها افراد ارزشمندی هستند؟ کمپل می گوید:" آیا شما به افراد زیادی نیاز دارید که خیلی خرید می کنند یا افرادی که تمامی سرویس های مشابه را خریداری می کنند؟" مشتریان ایده آل شما افراد حقیقی یا حقوقی هستند؟ ثروتمند یا دارای درآمد متوسطی هستند؟ محلی هستند یا جغرافیای محل سکونتشان اهمیتی ندارد؟ تا جایی که ممکن است این خصوصیات را شناسایی کنید تا بتوانید مشتریانی را که برای خرید دوباره مراجعت می کنند، حفظ کنید.

نویسنده : zadbakhsh ; ساعت ۱٠:٢٧ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٦/٤/٢٦
تگ ها:
    پيام هاي ديگران()   لینک

کوپن تخفیف 50 درصدی

+ نظرات در مورد گام ششم - این مشتری های نازنین

در بیشتر کارگاهها و نشست هایی که در مورد مطالب مرتبط به کسب و کار برگزار می شود از پول و سرمایه به عنوان خون جاری در شریان کسب و کار یاد می شود. اگر این خون به موقع و به تمامی بخشهای یک کسب و کار نرسد،‌ مطمئنا مرگ آن کسب و کار بدیهی است. اما توجه داشته باشید که حیاتی تر از سرمایه در گردش یک کسب و کار، حفظ و گسترش مشتری هایی است که کسب و کار شما بر مبنای ارائه خدمات و محصولات به آنها ایجاد گردیده است. اگر شما مشتری خود را از دست بدهید، در اصل تمامی ثروت خود را از دست داده اید. اگر نیم نگاهی به نوعیت کسب و کارهایی که در اطرافتان است داشته باشید،‌ در می یابید که تقریبا در تمامی بازه هایی که مایل به ایجاد یک کسب و کار جدید هستید،‌ افرادی پیشگام شده و در حال ارتزاق می باشند. پس باید تفاوتی بین نوعیت کاری که شما به مشتری ارائه می دهید و آنها نیز ارائه می دهند باشد وگرنه هیچ دلیلی ندارد که شما برای خود مشتری جدیدی کسب کنید.
حال چگونه می توان مشتری دیگران را از آن خود کرد؟ مطمئنا اگر به دقت به رقبای خود نگاه کنید، هیچ کدام آنها نمی توانند تمامی مشتریان خود را راضی نگاه دارند یا اینکه تمامی خواسته های مشتری های خود را برآورده نمایند. شما باید به دنبال همین مطلب باشید. کجای کار آنها نقص دارد؟ چه نوع خدمتی بیشتر از دیگر رقبا می توان به آنها ارائه نمود؟ آیا محصولی که رقیب شما به مشتریان ارائه می دهد می تواند تمامی خواسته های آنان را برآورده سازد؟
به خاطر دارم در یکی از روزهای ابتدایی که وارد دانشکده شده بودیم یکی از اساتید که اقتصاد خرد و کلان را به ما تدریس می نمود،‌ از ما خواست که کیفیت را تعریف نموده وارتباط آن را با مهندسی صنایع ذکر کنیم. هر یک از دانشجویان در مورد این مقوله توضیحاتی را که مسلما یا از جایی شنیده یا خوانده بودند را به زبان آوردند. اما این استاد عزیز که متاسفانه نامشان را به یاد ندارم جمله بسیار زیبایی را گفتند. ایشان گفتند که تمامی شما در مورد تعریف آکادمیک کیفیت توضیحات کاملی دادید. اما کیفیت یعنی میزان مطلوبیت ارضای نیازهای اصلی و تلویحی مشتری. بعضی اوقات مشتری می داند که دقیقا چه خواسته ای دارد. مثلا شخصی که تشنه است. خوب می تواند با خرید یک بطری آب معدنی تشنگی خود را رفع کند. وظیفه تولید کننده تهیه و توزیع مناسب بطری های آب معدنی با قیمت مناسب جهت پوشش مشتری های خود است.
اما یک لحظه توجه کنید.
ما با یک مشکل روبرو هستیم... یک مشتری ما می گوید که تشنه است... اما این بطری آب آن چیزی نیست که خواسته او باشد...
من تشنه ام... اما این، آنچه که می خواهم نیست!!!!!
اینجا بازه مشتری های ما فقط آنهایی که تشنه هستند نیست و یک تفاوت وجود دارد. مشتری وجود دارد که نمی تواند آن چیزی را که واقعا نیاز دارد را ذکر کند. اینجا وظیفه شما مشخص می شود. شما باید بدانید که او دقیقا چه چیزی میل دارد. شاید او نوشیدنی مانند لیموناد میل دارد. که اگر به او ارائه گردد با شگفتی می گوید... آه چقدر خوشمزه ... چقدر خنک و گوارا.... این محصول از کدام کارخانه است؟
به همین راحتی شما تضمین کننده وفاداری مشتری به خود همچنین کسب جایگاه ممتازتری نسبت به تولید کننده گان دیگر شده اید. به این نیاز مشتری، نیاز تلویحی می گویند. بسیاری از کسب و کارهایی که در اطراف ما با موفقیت بزرگی روبرو شده اند، شناسایی نیازهای تلویحی مشتریان خود بوده است.(
fast food ها، پیک های موتوری،‌حتی سوپرمارکت هایی که اجناس را رایگان به درب منازل می آورند، و به تازگی من خشک شویی دیدم که از درب منازل و رایگان تمامی لباسها و ... با قیمتی بسیار ارزان تر از دیگران می گیرد و پس از شست و شو برمی گرداند)آنها اگر تولید کننده محصولات صنعتی یا حتی طراحان سایت های اینترنتی بوده اند، خواسته اند مشتری هایشان آنچنان با محصولشان اخت شود که دیگر آنرا ترک نکند، بلکه توصیه خرید محصول آنها را به دیگران نیز بنماید. خیلی راحت است. شما می توانید با برداشتن یک کاغذ و قلم و به همین ارزانی نکات بسیار مفیدی را در زمینه کاری خود بیابید که سبب ایجاد فرصتهایی طلایی جهت بسط و گسترش کسب و کارتان می گردد.

 

نویسنده : zadbakhsh ; ساعت ٩:٠٢ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٦/٤/٢٤
تگ ها:

کوپن تخفیف 50 درصدی

+ ۷۵راز برای شروع یک کسب و کار - گام ششم

درها را به روی کسب و کار خود بازکنید و از آن پس تمامی دنیا را صدف خود خواهید دید! آیا صحیح است که روی یک بازار خاص متمرکز شوید و از قسمت های دیگر بازار که می توانستید در آنها تجارت کنید، صرفه نظر کنید؟
لیندا کمپبل می گوید: " یک مشکل بزرگ برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک این است که آنها به هرکسی که از آنها خرید کند، بسیار نیازمندند. آنها قدم بعدی را برنمی دارند و از خود نمی پرسند که باید با چه کسی تجارت کنند."
هدف قراردادن یک دورنمای مناسب می تواند تفاوت بین پیروزی و شکست را معنی کند. قبل از اینکه شروع به وسعت دادن به دسترسی تان برای ساخت پایگاه خریداران کنید، این نکات را از نظر بگذرانید:
گام ششم - به تصوراتتان اطمینان نکنید.
کمپل می گوید:" گاهی اوقات صاحبان صنایع کوچک تصور می کنند که از خواسته مشتریانشان قبل از انجام تکالیف روزانه مطلعند." اگر می خواهید یک شرکت خدماتی تاسیس کنید و تصور می کنید که فقط لازم است غذای خوب فراهم آورید، اما مشتری شما تمامی مخلفاتی را که هنگام سرویس دهی ارائه می شود، مثل ظروف و چیدمان میز، انتظار داشته باشد، اگر شما قادر به ارائه این خدمات نباشید، کسب و کارتان محکوم به فناست. کمپل می افزاید:" از آنجایی که مشتریان آینده شما هم اکنون از جاهای دیگری خرید می کنند، شما باید از رقبایتان به عنوان ابزاری برای جستجو استفاده کنید. نه فقط از لیست فروش آنها ، بلکه از نحوه خدمات، فروش محصولات و بازاریابی آنها هم یادداشت برداری کنید. کمپل می گوید:" تمام مشتریان شما هم اکنون در حال خرید از افراد دیگر هستند. اینکه آنها چه چیزی و از چه کسی می خرند تمام چیزی است که باید از دیگران بیاموزید."

نویسنده : zadbakhsh ; ساعت ۸:٤۸ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٦/٤/٢٤
تگ ها:

کوپن تخفیف 50 درصدی

+ «مدرك بي‌محل» فرقي با «چك بي‌محل» ندارد.

هفته نامه بازارکار مطالب و مقالات زیبایی درباره کارآفرینی و خلاقیت منتشر می کند که توصیه می کنم دوستان عزیز این مطلب را از سایت هفته نامه مطالعه نمایند.
با امید موفقیت برای دوستان عزیز در هفته نامه بازارکار.

نویسنده : zadbakhsh ; ساعت ٩:٠٦ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٦/٤/۱۱
تگ ها:

کوپن تخفیف 50 درصدی

+ نظرات در مورد گام پنجم - بازی بازاريابی

به نظر خود من بازاریابی یکی از مشکل ترین قسمتهای یک برنامه کسب و کار است. زیرا تا هنگامی که فروشی اتفاق نیافتاده، حتی گروههایی که خود را متخصص شناسایی و مطالعه بازار می دانند،‌ آمار و اطلاعات خود را با تقریبی چند درصدی بیان می کنند. پیش بینی اینکه واقعا جامعه، مخصوصا در قبال یک محصول یا خدمت جدید، چه واکنشی دارد، بسیار کار سختی است. البته ناممکن نیست، بلکه فقط دقت و وسواس بسیاری را می طلبد.
(شاید خوانندگان گرامی تصور کنند که با هرگامی که پیش می روند شروع یک کسب و کار سخت تر و طولانی تر از آنیست که تصور می کردند. ولی هدف این نوشتار القای اینچنین ذهنیتی نیست. بلکه فقط جنبه هایی که تاثیر بسزایی در آغاز کسب و کار شما دارد را بیان می کنم.)
دقت در رفتار خرید جامعه هنگام برخورد با محصولات یاخدماتی مشابه آنچه که شما در نظر دارید تا ارائه دهید،‌ سبب می شود که استراتژی بهتری جهت ورود به بازار بیابید. به نوعیت آگهی های تجاری رقبای خود دقت کنید. به روش فروش و نحوه پخش محصولاتشان،‌ به عملکرد بازاریاب هایی که گاها به صورت رو در رو با مشتریان یا مراکز توزیع خود به ارائه کالاها می پردازند. با توجه به نوع محصول یا خدمتی که می خواهید ارائه دهید،‌ کمک گرفتن از مشاوران یا افرادی دارای تجربه در همان صنف شما هستند، بسیار مفید خواهد بود. هیچ گاه در آغاز یک کسب و کار، بدون مشورت اقدام به ابداع روشهای جدید و یا گران قیمت جهت معرفی محصولات خود نکنید. اشتباهی که معمولا گریبان گیر شرکت های تازه تاسیس می شود و بخش بزرگی از منابع مالی خود را بوسیله تبلیغات و روشهای بازاریابی که مناسب کسب و کار آنها نیست، از دست می دهند.
شاید یکی از بهترین و کارآمدترین روشهای بازاریابی،‌ بازاریابی از طریق مشتری نهایی باشد. در کلاسهایی که برای دانشجویان در مرکز کارآفرینی دانشگاه برگزار می شد، برند های بسیاری از شرکت های مختلف را که هرکدام تبلیغات بسیار گزافی جهت فروش محصولات خود می نمودند،‌ را معرفی می کردیم. در نهایت از محصولات شیرین عسل نام می بردیم. آیا خود شما تا بحال دقت کرده اید که چرا بیسکویت های شیرین عسل تبلیغات گران تلوزیونی و رادیویی نداشتند ولی توانستند طیف وسیعی از جامعه را پوشش دهند؟
همیشه بازاریابی استخدام چندین متخصص بازاریاب،‌ یا گرانترین تبلیغات نیست. بازاریاب شما می تواند مشتری باشد که محصول شما امتحان کرده و تاحد مناسبی راضی شده باشد. اگر نتوانسته باشید مشتریان خود را راضی و خرسند کنید،‌ مطمئنا بیشترین تعداد بازاریاب های بالقوه خود را از دست داده اید.

نویسنده : zadbakhsh ; ساعت ٩:٠٢ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٦/٤/۱٠
تگ ها:

کوپن تخفیف 50 درصدی

+ 75 راز برای شروع یک کسب و کار - گام پنجم

به بازاریابی توجه ویژه ای داشته باشید.
ابتدا هدف گذاری کنید: به تجزیه و تحلیل بازار، شناسایی بازارهای هدف، جستجوی رقبا و ارزیابی جهت گیری های بازار بپردازید. سپس سیاست و تدبیری برای بازاریابی بیاندیشید. که شامل دسته بندی تان به فروش، ترفیعات، تبلیغات، روابط عمومی ، فعالیت در شبکه های ارتباطی، ساخت جامعه، سرویس دهی به مشتریان و دیگر ابزارها و مسیرهای بازاریابی  باشد. طرح را تهیه کنید که سیاست های بازاریابی رقبا را قابل اجرا کند. معیارهایی را در نظر بگیرید تا از وقوع صددرصد طرح هایتان آگاه شوید.

نویسنده : zadbakhsh ; ساعت ۱٠:۳٧ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٦/٤/٩
تگ ها:

کوپن تخفیف 50 درصدی

+ نظرات در مورد گام چهارم - تقسيم قدرت

این نکته که باید جریان نقدینگی خود را پایش نمایید، یک نکته بسیار اساسی در کسب و کار است. چه بسیار کسب و کارهایی که صاحبان آنها با توانایی مالی بسیار قوی شروع به کار نموده ولی پس از مدتی نتوانستند که جوابگوی هزینه های جاری خود باشند. نه به این دلیل که بنیه مالی خوبی نداشتند، بلکه به این سبب که جریان نقدینگی خود را کنترل نمی نمودند. حال کنترل و پایش جریان نقدینگی چگونه انجام می گیرد؟
چنانچه شما کسب و کاری را راه اندازی می نمایید، مطمئنا برای شروع، مبلغی را به عنوان سرمایه در نظر میگیرید. حال با گذشت زمان، و نوع استراتژی شما در جهت چگونگی هزینه نمودن سرمایه خود،‌ باعث می شود که قدرت مانور شما در هزینه نمودن سرمایه اولیه کمتر گردد. بسیاری از کسب و کارها تا زمانیکه به سود آوری یا فروش برسند، زمان زیادی را طلب می نمایند. در این نوع کارها،‌ هزینه نمودن بسیار باید دقیق و هوشمندانه باشد. اگر شما در محاسبات خود فرض را بر این قرار داده اید که پس از شروع به کار حدود چهار ماه زمان نیاز دارید تا به نقطه سربه سر برسید،‌ پس لازم است گلوگاههای هزینه ای که در این چهارماه برای شما رخ می دهد را شناسایی و دسته بندی نمایید. اما این تمام کار نیست. واقع بینی در جریان نقدینگی کسب و کار بسیار اهمیت دارد.حتی هنگامی که در کار خود، سرمایه اولیه را کسب نمودید و از نقطه سربه سر گذر کردید، باز نیز ماهانه زمانی را جهت کنترل رفت و آمدهای مالی اختصاص دهید. رشد میزان هزینه ها و درآمدها را بررسی کنید. عواملی که باعث این رشد شده اند را در نظر داشته و روی آنها تمرکز نمایید. شاید کمبود یک محصول یا خدمات در بازار باعث رشد فروش شما گشته،‌ نه کیفیت محصول شما...
در دوره های زمانی که فروش شما رشد پیدا میکند،‌ برنامه منظمی جهت جوابگویی به وامها یا هزینه های اساسی که در کسب و کار خود دارید تهیه کنید. کسب و کار شما،‌ هر چقدر که علمی یا فرهنگی باشد، هرچقدر که بتواند مشکلات خیل عظیمی از جامعه را رفع نماید، اگر نتواند از نظر مالی به ثبات برسد، نمی تواند جوابگوی وظایف اصلی خود باشد.

نویسنده : zadbakhsh ; ساعت ۸:٤٤ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٦/٤/٤
تگ ها:

کوپن تخفیف 50 درصدی

+ 75 راز برای شروع یک کسب و کار - گام چهارم

دست کم جریان نقدینگی ماهیانه را برای سال اول برآورد کنید.
بر عقیده پنسیون:" نقدینگی بخش بحرانی و بسیار مهم طرح است." همچنین باید یک برآورد کلی از سود و زیان خود طی یک سال و یک ترازنامه تهیه کنید. نقاط احتمالی شکست  و نقاطی که درآنها فروش جوابگوی هزینه ها خواهد بود، را تعیین کنید. با مراجعه به نسبت های اختصاصی صنعتی به چاپ رسیده، نسبت های مالی مختص کار خودرا جستجو کنید و مطمئن شوید که فرضیاتتان واقع بینانه بوده است. پنسیون می گوید:" اگر شغل سبزی فروشی نیم درصد سود دهی دارد و شما برای آن 28 درصد سود تخمین زده اید، احتمالا بهتر است در مورد آرزوهایتان تجدید نظر کنید."

نویسنده : zadbakhsh ; ساعت ۱:٥٢ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٦/٤/۳
تگ ها: