کسب و کارهای نوین


کوپن تخفیف 50 درصدی

+ ۷۵راز برای شروع یک کسب و کار - گام دوازدهم

رقابت را موشکافی کنید.
جمع آوری اسامی رقبای محلی می تواند نقطه شروعی باشد تا بتوانید متمایز ظاهر شوید. آیا نام های رقبای شما واقعا با بازار هدف متناسب است؟ آیا اسامی بیش از حد سنتی هستند در حالی که خریدار مدرن است و یا برعکس؟ پاسخ این سوالات به شما خواهند گفت کدام اسامی کارآمد نخواهد بود و این باعث می شود شما لیست نام هایتان را خلاصه تر کنید.

نویسنده : zadbakhsh ; ساعت ٥:۳٥ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٦/٩/٢۸
تگ ها:
    پيام هاي ديگران()   لینک

کوپن تخفیف 50 درصدی

+ نظرات در مورد گام يازدهم - تفکر الفبايی

من وقتی که شرکت خود را ثبت می کردم،‌ یکی از مشکل ترین و وقت گیر ترین بخش همی انتخاب نام بود. چرا که طبق قوانین شرکت ثبت نام های سه هجایی ثبت شده و فقط می توان نام های چهار هجائی بکار برد. درضمن بعضی از کلمات خاص را نیز نمی توانید انتخاب کنید. در اینجاست که هر نامی را که برای کسب وکار خود انتخاب نموده باشید، متوجه می گردید که یا کسی قبلا همراه با کلمات پس و یپش آنرا ثبت نموده و یا اینکه شما نمی توانید آنرا استفاه نمایید مگر اینکه دو یا سه کلمه دیگر به آن اضافه نمایید. بهرحال باز هم راه های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد. یکی اینکه ابتدای کلماتی را که به عنوان نام برای خود انتخاب نموده اید را به یکدیگر متصل کنید تا یک نام و یا صفت زیبا مناسب برای کار خود بیابید. مثلا یک شرکت که در زمینه خدمات نظافتی فعالیت می نماید،‌ می تواند نام خود را ( مرکز تولید یاوران نیک) بگذارد. شاید این نام زیبایی خاصی نداشته باشد،‌ ولی می توان با ترکیب حروف ابتدای این کلمات (م . ت . ی . ن) نام متین را برای شرکت انتخاب نمود و در سربرگها و یا نامهای ارسالی و حتی وب سایت آنرا درشت تر درج نمود. حتی گاهی اوقات نام خود شرکت اهمیت چندانی پیدا نمی کند، بلکه شما می توانید روی نام محصولات خود تمرکز نمایید. مثلا خدمت یا محصولی را که می خواهید ارائه دهید را معرفی نمایید. مانند فرین فونت ، محصول شرکت تحلیلگران مجازی آویژه. مثلا برای همین شرکت وقتی که می خواستیم دامین خاصی را بیابیم ترجمه نام شرکت به انگلیسی: avijeh virtual analysts company را تبدیل به avacnet.com  نمودیم. با بکارگیری کمی خلاقیت و دقت و جابجایی کلمات و همین طور ترجمه یا خود نام به زبان انگلیسی، می توانید به تعداد زیادی از اسامی دست بیابید.

نویسنده : zadbakhsh ; ساعت ۱۱:۱٥ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٦/٩/٢٤
تگ ها:

کوپن تخفیف 50 درصدی

+ ۷۵راز برای شروع یک کسب و کار - گام يازدهم

در این قسمت خواهید دید که چگونه دقت لازم را مبذول دارید.
هر کسب و کاری احتیاج به یک اسم دارد و انتخاب یک اسم خوشایند و به یادماندنی، نام این بازی است. اما استخدام یک بنگاه نام گذاری یا آژانس تبلیغاتی می تواند تا هزاران دلار خرج داشته باشد. اینکه نام شرکتتان را خودتان انتخاب کنید امری کاملا عملی و ممکن است فقط باید روش انجام آن را بدانید. با یک خودکار و کاغذ شروع کنید.
گوشتان را روی تمام چیزهایی که در اطرافتان رخ می دهد متمرکز کنید. مارسیا رادکین می گوید:" شما به یک چک لیست احتیاج دارید." در زیر یک چک لیست برای غلبه در این بازی مهیا شده است:
گام یازدهم - به بازاریابی بیاندیشید.
در ابتدا در مورد تبلیغاتی تصمیم بگیرید که نود و پنج درصد تجارتتان را هدایت خواهد کرد. آیا به تبلیغات چاپ شده متکی خواهید بود یا به تبلیغات کلامی، اینترنت، آگهی های دفاتر تلفن، رادیو و یا ترکیبی از آنها؟ بسته به پاسخ های شما به این سوالات، معیارهای شخصی اهمیت می یابند.
کلمات هم آوا و تکراری، کلماتی از زبانهای بیگانه و دامنه هایی با اسامی دارای خط فاصله در وب سایت ها و تبلیغات رادیویی محکوم به فنا هستند چرا که در اینجا نحوه نگارش و بیان ساده کلمات ضروری است. اگر تبلیغات شما به آگهی های دفاتر تلفن خلاصه شود، یک حقه قدیمی این است که نام شرکتتان با حروف ابتدایی الفبا آغاز شود. تا نامتان در بخش ابتدایی دفاتر به چاپ برسد. اما همه نمی توانند یک نام مشترک داشته باشند. پس خلاقیت خود را به کار بیاندازید.

نویسنده : zadbakhsh ; ساعت ۸:٤٧ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٦/٩/۱
تگ ها: