کسب و کارهای نوین


کوپن تخفیف 50 درصدی

+ 10 رازی که آلمان را 10 سال قهرمان صادرات جهان کرد

مطلب زیر در اقتصاد آنلاین آورده شده است. بعضی از آیتم های آن در حیطه اختیارات یک مدیر کسب و کار کوچک و کارآفرینانه نیست و سیاست های دولتی را شامل می شود. اما همچنان می توان از آن یک دیدگاه بلند مدت در مورد حرفه خود را در نظر داشت. مانند آیتم نوآوری و رقابت مستمر. همچنین در بخش شهرهای کوچک، به دوستانی که در شهرهای کوچک و یا شهرستانهای دور در حال فعالیت اقتصادی هستند، یادآوری می کنم که شاید همین دور بودن و یا حتی در یک شهر کوچک بودن می تواند یک امتیاز برای کسب و کار آنها باشد. نبود یک رقیب جدی، یا سخت بودن دسترسی رقیب به بازار شما، امتیازی می دهد که فرصت کافی برای رشد مطمئن خود داشته باشید و پس از شناخته شدن در منطقه خود، به رشد مطمئن و مستمر بپردازید.

آلمانی‌ها را به خیلی چیزها می‌شناسند: ماشین‌های بنز، تیم‌های فوتبال قدرتمندشان، روحیه سرد و زبان خشن‌شان. البته برای ایرانی‌ها، آنها با سریال «هشدار برای کبرا 11» هم مشهورند! با این حال آلمانی‌ها به یک چیز دیگر هم شناخته می شوند: کشور آنها از سال 1986 در مجموع 10 بار قهرمان صادرات جهان شده است. حجم بالای صادرات این کشور باعث شده در روزهایی که اروپا و آمریکا با بحران‌های طاقت‌فرسای اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، مردم آن تا حدود زیادی از بحران دور بمانند. بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که رفاه عمومی و اشتغال‌زایی در آلمان ناشی از همین صادرات فزاینده است. اما راز این موفقیت چیست؟

اقتصاد ایران آنلاین: پیدا کردن راز موفقیت آلمانی‌ها در زمینه صادرات نیازمند بررسی همه جانبه سیاست‌های اقتصادی این کشور و مردمان آن است. به گزارش اقتصاد ایران آنلاین‌، فرانکفورتر آلگماینه تسایتونگ در مطلبی مفصل به این مطلب پرداخته است. در این موفقیت بزرگ چندین و چند عامل نقش داشته‌اند. مسئله جالب‌توجه دیگر در این مورد این است که نمی‌توان چنین پیشرفتی را به تعداد کارخانه‌هایی نسبت داد که در این کشور مشغول به فعالیت هستند. اگر تعداد کارخانه‌ها در این زمینه تاثیری داشت باید نام کشورهایی همچون آمریکا و فرانسه فراتر از آلمان قرار می‌گرفت. آمارها نشان می‌دهند که تعداد کارخانه‌های فعال ایالات‌متحده چهار برابر بیشتر از کشور ژرمن‌هاست. با این حال نمی‌توان تاثیر کارخانه‌ها را نیز در این موفقیت نادیده گرفت. کارشناسان می‌گویند ۱۳۰۷ شرکت آلمانی به عنوان تولیدکنندگان برتر بین‌المللی شناخته می‌شوند. این در حالی است که تعداد شرکت‌های معتبر بین‌المللی موقعیت جغرافیایی برتر این کشور باعث شده است امکان برقراری ارتباط با دیگر کشورهای این قاره تسهیل شود. از طرفی اختلاف ساعت زمانی نه چندان زیاد این کشور با آسیا باعث برقراری سهل‌تر ارتباط و داد و ستد می شود نزدیک به ۲۷۰۰ شرکت گزارش شده است. این شرکت‌های آلمانی که به نام « قهرمان‌های مخفی» خوانده می‌شوند، سهمی ۲۵ درصدی در صادرات محصولات آلمان دارند. درواقع می‌توان گفت که به ازای هر یک میلیون آلمانی، ۱۶ قهرمان مخفی وجود دارد. ازدیاد این قهرمان‌های کوچک باعث شده است که آلمان قهرمان بزرگ صادرات باشد. با این حال اینکه چرا تعدا این قهرمان‌ها تا این حد نسبت به کشورهای دیگر زیاد است از جمله رازهای سعادتمندی صادراتی آلمان است!

۱. سیستم آموزش فنی و حرفه‌ای

 سیستم آموزش فنی آلمان یکی از موفق‌ترین سیستم‌های فنی حرفه‌ای در جهان است. آموزش صحیح باعث می‌شود نیروهایی متخصص و متبحر برای کار در کارخانه‌های بزرگ تربیت شوند.
  

...
ادامه مطلب
نویسنده : zadbakhsh ; ساعت ۱۱:۳٧ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/۸/۱
    پيام هاي ديگران()   لینک