کسب و کارهای نوین


کوپن تخفیف 50 درصدی

+ وفاداری به محصول تولید نشده!

"متاسفانه مرورگر شما قابلیت پخش همزمان مراسم را ندارد"

این پیغام برای بسیاری از دوستانی که مانند من لحظه به لحظه مراسم رونمایی از محصولات جدید اپل را دنبال می کردند، راس ساعت نه و نیم دیشب روی مونیتور ظاهر شد. حال اشکال از مرورگر، سرعت اینترنت و ... هرچه باشد، مشتاقان بسیاری را ناامید کرد. ولی باز جای شکرش باقی بود که پست هایی که به سرعت آپلود می شد، تقریبا حال و هوای مراسم را انتقال می داد.

شما می توانید اطلاعات بسیاری از وب سایت رسمی اپل در مورد محصولات جدیدش: آیفون 6، آیفون 6 پلاس و اپل واچ بدست آورید. اما موضوع این نوشتار، فرهنگی است که اپل در مشتریان خود ایجاد کرده است. همین حالا که شما در حال مطالعه هستید، مطمئنا ساعتی با هر قیمت و کیفیت در دست دارید. قبل از مراجعه به سایت اپل، با خود بیاندیشید که چه امکاناتی اپل واچ به شما می دهد که سبب ایجاد نیاز در شما به خرید آن می گردد. (از من بپذیرید که چنانچه قیمت مد نظر شما نباشد، مطمئنا مشتری آن خواهید شد.) صفهای طولانی برای خرید آیفون جدید چرا کوتاه نمی شود؟ 

یک سازمان (اپل) چگونه می تواند چنین وفاداری (Loyalty) در گستره مشتریان و غیر مشتریان خود ایجاد کند که اینچنین مشتاقانه پیگیر محصولات و نوآوری های آن باشند؟ چند سازمان دیگر مانند اپل در حوزه های مختلف می شناسید؟

به نظر شما چه فرایندی باید طی شود تا مشتریان خودتان را به این درجه از وفاداری برسانید؟صرف زمان برای تولید محصول منحصربفرد کافی است؟ تبلیغات گرانقیمت؟ پشتیبانی مناسب؟ 

بیایید به جای صحبت از ظاهر زیبا، قابلیت های منحصر به فرد و ... محصولات اپل، به ساختار برنامه ریزی کلان مدیران این شرکت و بستر های لازم جهت پیاده سازی این برنامه ها بیاندیشیم و در سازمان های خود به کار گیریم.

 

...
ادامه مطلب
نویسنده : zadbakhsh ; ساعت ۸:٢٧ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۳/٦/۱٩
    پيام هاي ديگران()   لینک