کسب و کارهای نوین


کوپن تخفیف 50 درصدی

+ ده قانون برای کمپین های تبلیغاتی پیام کوتاه جهت کسب نتایج بهتر - بخش آغازین

 

مشتریان امروزه موبایل ها هستند. آنها همیشه در حال حرکت بوده، و به انواع مختلفی در حال ارسال و دریافت پیام می باشند. به عنوان یک بازاریاب، شما می توانید با انتظارات رو به رشد و مختلف مشتریان خود، در حال مطالعه  این قوانین آشنا شوید. این اصول، زیر بنای محکمی در رابطه با چگونگی برخورد راحت و مناسب با مشترکان تلفن همراه و استفاده کنندگان SMS می باشد.

1-    بوسیله "اختلال مثبت" ارزشی فراتر و بیشتر از تصور فراهم کنید.

ارسال پیامک را فقط جهت پیشنهاد های بسیار منحصر به فرد خود انجام دهید تا حسی منحصر به فرد را به مشتریان خود القاء کنید. از ارسال مدام محتوای پیامهایی بپرهیزید که اطلاعات و پیشنهادهایی به مشتریان شما می دهند که از طریق وب سایت، آگهی ها و ایمیل های شما قابل دریافت است. مشتریان شما به شدت به تلفن همراه خود وابسته هستند و پیامک ها ورود به دایره خصوصی آنهاست. اگر به شما اجازه می دهند که وارد شوید، این عمل را برایشان ارزشمند کنید.


2-    محتوای ارسالی را در نظر بگیرید.

در جایگاه یک بازاریاب، ما می دانیم که از مصرف کنندگان چه میخواهیم. یک قدم به عقب برگردید و در نظر بگیرید که مشتریان از برند شما انتظار دریافت چه پیامی دارند.  مشتریان دقیقا چه نوع پیامهایی را مایل به دریافت می باشند؟ بر اساس مطالعه انجام شده که از اینجا می توانید دانلود نمایید، پانزده درصد مصرف کنندگان مایل به دریافت اطلاعات مالی خود بوسیله اس ام اس، و بیست و پنج درصد آنها نیز مایل به دریافت پیغامهای مرتبط با بلیط های سفر خود بوسیله اس ام اس می باشند. بیشترین درصد تمایل بعدی به دریافت اس ام اس، دریافت اطلاعات خدمات پشتیبانی است.

3-    مزاحم نشوید.

هیچ گاه قبل از ساعت ده صبح و بعد از نه شب اس ام اس های تبلیغاتی خود را ارسال نکنید تا مزاحم اشخاصی که دیر از خواب برمیخیزند و زود به استراحت می پردازند، نشوید. پیشنهاد می کنم بین ساعت های یک تا دو و نیم ظهر نیز این قانون را رعایت کنید. هنگامی که مشتری شما تمایل خود را به دریافت پیامک اعلام می نماید، اطلاعات موقعیت زمانی او را نیز دریافت نمایید و بر اساس آن جهت تعامل سازنده پیامک های خود را ارسال کنید.

4-    زمان بندی بسیار مهم است.

"کی ؟و چه زمانی؟" در یک بازاریابی پیامکی بسیار مهم است. مصرف کنندگان از یک بازاریاب انتظار دارند بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی آنها، اطلاعاتی را که نیازمندند را در زمان مناسب و با شرایط مناسب برای آنها مهیا کند. ارسال پیامک های خود را با در نظر گرفتن اینکه مصرف کنندگان شما چه زمانی انتظار دارند از شما خبردار شوند، بهینه کنید. به عنوان مثال قبل از شروع ابتدای فصل جدید خرید در خرده فروشی های همکار، یا مثلا در رستوران های خاص، قبل از شروع روزهای منوی باز. هنگام خرید در روزهای عمومی در فروشگاهها، از پیشنهاد های فروش فوق العاده در خارج از ساعت کاری خودداری کنید. وب سایت و اپلیکیشن های مرتبط با ارسال پیامک خود را مرور کنید تا بهترین زمان را بر حسب بازخورد های قبل بیابید.

5-    ارزش سنجی اول، جمع آوری اطلاعات دوم

سعی کنید که مشتریان خود را بشناسید. شاید تنها با دانستن شماره تلفن هایشان و اینکه مایل به دریافت پیامک های شما هستند، مطلب دیگری از آنها ندانید. بازاریابها می توانند در طول مسیر فعالیت، اطلاعات بسیاری را از مشتریان جمع آوری کنند (شهر محل زندگی، تفاوت های زمانی، زبانی و ...) اما جمع آوری اطلاعات را هدف اصلی خود قرار ندهید. بلکه اطلاعات مورد نیاز خود را بر اساس پیام های با ارزش جمع آوری کنید. 

منبع: http://www.samsms.ir

نویسنده : zadbakhsh ; ساعت ۱۱:۳٧ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۳/٧/٧
    پيام هاي ديگران()   لینک