کسب و کارهای نوین


کوپن تخفیف 50 درصدی

+ نظرات در مورد گام دوم - اعداد، زيبايی ها را می سازند

در گام اول، در مورد لزوم یک طرح تجاری صحبت کردیم. حال برای شروع باید چه کار کرد. گام دوم در مورد شروع نگارش یک طرح تجاری بحث می کند. دقیقا می توان یک طرح تجاری را به دو بخش تقسیم نمود. بخش دیدگاهها و بخش عددی.
شما طرحی که می خواهید در آن شروع به فعالیت کنید را در نظر بگیرید، یا حتی شغل و کسب وکاری را که در حال حاضر در آن مشغول هستید را در نظر بگیرید. این فعالیت یا فعالیتی که در آینده مایل به راه اندازی آن هستید، همانی نیست که حتی دوستان نزدیک شما از یک کسب و کار ایده آل در ذهن دارند. روحیات،‌اخلاقیات و سلایق مختلف باعث میل پیدا کردن هر یک از افراد به ایجاد کسب و کارهای متفاوت می شود. به نحوی که بعضی از مشاغلی که برای بعضی از افراد بسیار جذاب و فوق العاده است، حتی اگر درآمد بسیار بالایی نیز داشته باشد شما هیچ گاه در حد خود نمی دانید که آن کسب و کار را آغاز کنید. خوب این تفاوت در کجای یک طرح تجاری جای می گیرد؟
در بخش دیدگاهها... شما چه ایده آلی از کسب و کاری که می خواهید راه اندازی نموده،‌ رشد داده و به حد مطلوب و حتی بیش از حد انتظار از آن منتفع گردید، دارید؟ آنچه و آن جایگاهی که می خواهید در کسب و کار و صنف مربوطه به آن دست پیدا کرده و سرآمد گردید و رویکردهای جدید و نویی که در مورد آن دارید،خلاقیت هایی که در نحوه ارائه خدمات و محصولات خود به مشتریان در نظر دارید، و هرآن چیزی که در نظر شما در لباس یک کار نو و جدید می خواهید خالق آن باشید، دیدگاههای شما از راه اندازی یک کسب و کار را شامل می شود. اینها از اولین موارد  ثبت یک طرح تجاری است.
در بخش عددی ، شما به دیدگاهها و نقطه نظرات خود، یک عدد اختصاص می دهید. یعنی چه؟... یعنی اینکه آن ایده آلی که در نظر گرفته اید مسلما یک شبه و یک ماهه بدست نمی آید. برای رسیدن به تعالی شما باید مراحل مختلفی را طی نمایید. برای طی مراحل مختلف همانطور که ذکر شد شما از منابع مختلف مانند،‌ انسان،‌ ماشین آلات و ابراز مختلف،‌ مکان و مواد مصرفی دفتر شرکت،‌ سرمایه فکری خود، و حتی زمان استفاده می نمایید. آیا تا به حال به این منابع عددی را اختصاص داده اید. این عدد همان میزان سرمایه گذاری شما در هر بخش می باشد. همانطور که در گام دوم ملاحظه می نمایید،‌ از مثالی در مورد نحوه تبلیغات سوال شده است. لیستی تهیه نمایید که در آن در یک طرف آرمانهایی که می خواهید به آن برسید،‌ ( معمولا دانشجویان به این قسمت بیشترین اهمیت را می دهند)  در یک طرف، و رئوس منابعی که برای رسیدن به این آرمانها احتیاج دارید در طرف دیگر وجود داشته باشد و سعی در همگن نمودن این لیست نمایید. در این گام زیاد خود را در تنگنای محاسبه ریز اعداد قرار ندهید. هدف از این تمرین فقط لیست نمودن احتیاجاتی است که در کسب و کار خود به آن برمی خورید و تصوری که از هزینه های ابتدایی آن دارید. موفق باشید.

نویسنده : zadbakhsh ; ساعت ٩:٤٦ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٦/۳/۱٩
تگ ها:
    پيام هاي ديگران()   لینک